Moje przemyślenia - blog

Dlaczego dana strategia marketingowa jest nieskuteczna?

  Jak zawsze, również w przypadku każdej strategii marketingowej, diabeł tkwi w szczegółach, które są różne dla każdej historii. Istnieją jednakże pewne zasady, które wpływają negatywnie na efektywność strategii w większości przypadków.

Pokaż więcej...
Pokaż więcej

Marketing sensoryczny, gdzie szukać inspiracji cz. II Bieszczady

  Marketing sensoryczny, nazywany również marketingiem pięciu zmysłów, to najskuteczniejsza droga do budowania marek zapamiętywalnych, emocjonalnych i trwałych.

  Marka bowiem, która ma być mocna i rozwojowa, musi zyskać grono wiernych i lojalnych „wyznawców”. Jeśli tegoż grona nie ma, nie jest marką, a po prostu produktem/portfolio/ofertą firmy.

Pokaż więcej...
Pokaż więcej

Jak ma się tzw. „obiektywne spojrzenie” do marketingu?

   Należę zdecydowanie do zwolenników tezy, że obiektywizm nie istnieje. To, co się w danym momencie dzieje w naszym życiu, co przeżywamy, z czym się mierzymy – ma bezpośredni i kluczowy wpływ na podejmowane decyzje. Co więcej – to, co już przeżyliśmy, doświadczenia, które nas zbudowały – są fundamentem do działań i aktywności „tu i teraz”, a także do obaw i wyobrażeń na temat przyszłości .

Pokaż więcej...
Pokaż więcej

Dlaczego Klient ma wybrać akurat Twój produkt?

Klątwa wiedzy – to jeden z najczęstszych powodów,  z których przedsiębiorcy zapętlają się w morzu własnych oczekiwań i wyobrażeń na temat oferowanych przez siebie produktów i usług. 

Ty znasz swoją ofertę na wylot. Co więcej – jesteś zazwyczaj jej pasjonatem i ambasadorem. Wiesz wszystko na temat produkcji, technologii i przewag.

Pokaż więcej...
Pokaż więcej

Strategia marketingowa a koncept komunikacji – jak nie wpadać w pułapkę?

  Nadużycia określenia „strategia marketingowa” są niestety powszechne. Stale słyszy się i czyta o strategii marketingowej – w błędnym wskazaniu ograniczającym ją wyłącznie do zakresu komunikacji marki. Jest to podejście wprowadzające w błąd
i zastawiające pułapkę na wszystkich, którzy chcą skuteczną strategię stworzyć.
O czym należy pamiętać?

Pokaż więcej...
Pokaż więcej

Emocje w marketingu – czy może być skuteczniej? Część I STRACH

  Zdecydowanie emocje to najistotniejszy i najskuteczniejszy element strategii marketingowej. Ludzie dzielą się emocjami, przeżywają i dyskutują te sytuacje, które emocje wywołały, zdecydowanie lepiej takowe wydarzenia zapamiętują. W ostatnich tygodniach widzimy kolejną kumulację emocjonalnych zmian nastrojów społecznych i ich wpływu na gospodarkę. Dokładnie tak – na globalną gospodarkę, nie tylko na poszczególne marki produktów i usług.

Pokaż więcej...
Pokaż więcej

Czy można pozyskać dofinansowanie na marketing?

  Działania marketingowe są zawsze generatorem kosztów. W wielu firmach tylko tak są niestety postrzegane – jako pożeracze funduszy, z których nie wiadomo co wynika. Oczywiście walczę z tym myśleniem od lat, ponieważ marketing to silnik i paliwo jednocześnie dla działań firmy i sprzedaży. Aktywności marketingowe zazwyczaj pozostają w cieniu wyników, jakie wprost i mierzalnie przynosi sprzedaż. A przecież to marketing generuje pomyłsy, wprowadza i wycofuje produkty (zarządzanie i optymalizacja asortymentu to jedno z najtrudniejszych zakresów), dostarcza komunikatów, przewag i wsparcia. 

Pokaż więcej...
Pokaż więcej

Dlaczego strategia marketingowa jest wycieczką w góry?

  To, że prowadzenie firmy, szczególnie w Polsce,  jest trudną podróżą, to wszyscy wiemy. Wyboiste ścieżki, ostre zakręty i liczne meandry – przepisów, podatków, regulacji i ograniczeń, wymagają dobrego przygotowania, nie lada odporności i kondycji – przede wszystkim psychicznej.

 

Pokaż więcej...
Pokaż więcej

Czy marketing sensoryczny to strategia skuteczna dla każdej branży?

  Każda kategoria produktów rządzi się swoimi prawami – to fakt. Niuanse, szczegóły, meandry strategii dotyczące konkretnych grup produktów decydują w oczywisty sposób o różnicach. A co najważniejsze, decyduje o nich (a na pewno powinien decydować) wyróżnik, czyli … najtrudniejszy element strategii marketingowej.

Pokaż więcej...
Pokaż więcej

Gdzie szukać inspiracji dla marketingu sensorycznego? Dubaj

  Uwielbiam wracać do Dubaju! To miejsce pod każdym względem wyjątkowe i zapadające w pamięć. Ciekawe, zaskakujące i inspirujące – również w zakresie marketingowym. Dlatego każdy mój wyjazd do Dubaju łączy w sobie odpoczynek z fantastycznym rozszerzeniem marketingowej wyobraźni.

Pokaż więcej...
Pokaż więcej

Czy każda mocna marka bazuje na emocjach?

   Każda! Emocje to klucz do rządzenia ludzkimi sercami, lojalnością i decyzjami. Na każdym etapie tychże decyzji, w każdym wieku, płci i w każdej kategorii produktu czy usługi, którą oferujesz!

Na poparcie tych słów krótka historyjka.

Pokaż więcej...
Pokaż więcej

Dlaczego strategia marketingu sensorycznego jest najskuteczniejsza?

    Strategia marketingu sensorycznego jest jak perła wśród natłoku informacji, złotych rad i "doskonałych" sposobów na osiągnięcie sukcesu. Wykorzystywana przez najlepsze marki świata, paradoksalnie jest w pełni dostępna dla każdego i nie generuje dodatkowych obciążeń budżetu marketingowego. Jej zrozumienie i właściwe wdrożenie, jest trampoliną do lepszej i skuteczniejszej komunikacji z klientem, oraz do wejścia z nim w interakcję prowadzącą do podjęcia decyzji zakupowej, a w dłuższej perspektywie, do zbudowania lojalności. 

Pokaż więcej...
Pokaż więcej
Twoje imię *
Twój numer telefonu *
Jak mogę Ci pomóc *
Klikając przycisk “Wyślij widomość”, zgadzasz się na przesłanie do nas swoich danych. Właściciel strony zobowiązuje się wykorzystać te dane zgodnie ze swoimi zasadami ochrony danych, m.in. do kontaktu w celu przedstawienia oferty. Wyświetl zasady dotyczące danych.