Dofinansowania dla firm – czy można je pozyskać na zdobycie wiedzy i rozwój?

clock-gbde69dd65_1920.jpg
Gabriela Antczak
  • Udostępnij:

Powszechnie znane jest stwierdzenie, że w biznesie najdroższa jest informacja i wiedza. Dlaczego zatem tak wielu przedsiębiorców nadal nie chce za wiedzę płacić i broni się przed jej zdobywaniem?


Odpowiedzi na to pytanie nie znam, ale od lat śledzę najszybszą edukację jaką można sobie wyobrazić –  po opracowaniu bowiem wytycznych strategicznych i pierwszym etapie implementacji, (zbyt) wielu twierdzi, że „to takie proste!” Niestety (lub „stety” w zasadzie), wspomniana prostota wynika ze świadomego działania i wiedzy, a nie z przypadku. Proces tworzenia dobrej i skutecznej strategii prosty nie jest, jeśli nie wie się jak go przeprowadzić.


To wiedzę zdobywa się najdłużej i najtrudniej i to ona jest w stanie przeprowadzić Firmę nie tylko przez codzienne wyzwania, ale również przez turbulencje i niespodziewane sytuacje (których aktualnie nie brakuje). Maszyny, samochody i budynki bez ludzi i bez wiedzy są naprawdę niewiele warte… A to właśnie w te elementy inwestuje się najwięcej i najchętniej, by w sytuacjach kryzysowych rozłożyć ręce i coraz częściej, ostatnio wręcz desperacko, szukać pomocy.


Punkt wyjścia jest zawsze ten sam – nie możemy znać się na wszystkim i potrzebujemy wsparcia profesjonalistów. Tylko tyle i aż tyle. Korzystamy z pomocy lekarzy, kosmetyczek, czy motorniczych w pociągu. Warto ten prosty mechanizm współpracy przenieść na płaszczyznę biznesową. Nie oglądać się na nowe „mody” przynoszące kolejnych „cudotwórców” dających złote rady i zapewniających o spektakularnym sukcesie, który przyjdzie „sam”; tylko systematycznie pracować nad rozwojem swoim i swojego Zespołu; oraz wprowadzać kolejne elementy wiedzy, np. poprzez mechanizm doradztwa zewnętrznego – dokładnie tak, jak często współpracujemy np. z kancelariami prawnymi. Nie każda przecież Firma ma na stałe na pokładzie prawnika. Nie musimy też przyjmować zgniłego kompromisu – zatrudnienia kogoś, kto jest na miejscu, chociaż ma niewielkie doświadczenie – tylko dlatego, że „jest tańczy”. Wystarczy poszukać rozwiązania alternatywnego i wesprzeć się wiedzą osób, które staną się faktyczną wartością dla naszego biznesu.


W tym momencie zawsze pojawia się ta sama obawa i to samo pytanie – czy będzie mnie na to stać? Najlepsi równa się drodzy, więc nawet nie próbuję. I to jest błąd! Istnieje bowiem sprawdzony i (o dziwo) prosty mechanizm pozyskiwania dofinansowań na zakres nazywany „usługami rozwojowymi”. W tej puli środków mieszczą się usługi doradcze i szkoleniowe. Istnieje możliwość zbudowania strategii, weryfikacji bieżącego kursu, a także doszkolenia Zespołu, itp.


Rozwój i budowanie strategii z najlepszymi specjalistami na rynku wcale nie musi pozostawać poza zasięgiem. Wystarczy zainteresować się dofinansowaniami i przeprowadzić proces pozyskania środków… również  z najlepszymi, żeby uniknąć niespodzianek i potknięć.


Ja osobiście nie wierzę w bajki, a wieloletnie doświadczenie wyostrzyło mi zmysł wyczuwania ściemy. Stawiam na sprawdzone rozwiązania, rzetelną wiedzę i uczciwość w biznesie. Wiem, że istnieje możliwość przyspieszenia rozwoju dla każdej Firmy, ale wiem też, że wymaga to współpracy całego Zespołu, jego zaangażowania i właściwego prowadzenia. Umiejętność przyznania się do tego, że czegoś nie wiemy, jest zawsze pierwszym dobrym krokiem.


Nie zgadzaj się na niezdrowe kompromisy. Korzystaj z wiedzy najlepszych, ale nie bajkopisarzy i akwizytorów sprzedających tanie sztuczki. Stawiaj na wiedzę i rzetelną dyskusję, które sfinansuj w znacznej części ze środków zewnętrznych. Brzmi dobrze? Zdecydowanie tak. Bo to jest dobre rozwiązanie!


Chcesz dowiedzieć się więcej o możliwość pozyskania dofinansowania? Napisz do nas, skierujemy Cię do najlepszych!

Może Cię zainteresować
Zobacz również

Zmiana podejścia do marketingu jest konieczna. Za efektywność strategii nie odpowiada tylko dział marketingu, a każdy w firmie

Wywiad z Gabrielą Antczak, praktykiem przygotowującym efektywne strategie marketingowe 20 lat doświadczenia w budowa... Pokaż więcej

Jak daleko marketingowi do kuchni?

Lubię stosować to porównanie. W moim przekonaniu, bardzo niedaleko! A nawiązanie do czynności mocno osadzonej w codzienności, jaką niewątpliwie jest gotowanie, daje obraz łatwiejszy i bardziej … strawny! Pokaż więcej

Dofinansowania dla firm – czy można je pozyskać na zdobycie wiedzy i rozwój?

Powszechnie znane jest stwierdzenie, że w biznesie najdroższa jest informacja i wiedza. Dlaczego zatem tak wielu przedsiębiorców nadal nie chce za wiedzę płacić i broni się przed jej zdobywaniem? Odpowiedzi na to pytanie nie znam, ale od lat śledzę najszybszą edukację jaką można sobie wyobrazić –  po opracowaniu bowiem wytycznych strategicznych i pierwszym etapie implementacji, (zbyt) wielu twierdzi, że „to takie proste!” Niestety (lub „stety” w zasadzie), wspomniana prostota wynika ze świadomego działania i wiedzy, a nie z przypadku. Proces tworzenia dobrej i skutecznej strategii prosty nie jest, jeśli nie wie się jak go przeprowadzić. Pokaż więcej

Czas na podsumowanie roku 2021

Końcówka roku to zwyczajowo czas podsumowań. Dla mnie oznacza to tym razem podsumowanie roku wyjątkowego. Jubileusz 20-lecia pracy w charakterze stratega marketingu, kolejny rok pandemii, szalejących cen, braków dosłownie wszystkiego i rok początków kolejnego nadchodzącego kryzysu.

Pokaż więcej

Czy każda firma ma swoją strategię marketingową?

Ma! Może Cię zadziwię, ale ma! W większości przypadków wprawdzie o tym nie wie, ale ma… Co więcej! Każda firma JEST... Pokaż więcej

Strategia marketingowa - czym to jeść?

Obowiązują skrajnie różne opinie zarówno na temat procesu tworzenia, jak i samego „wyglądu” strategii marketingowej... Pokaż więcej
Twoje imię *
Jak mogę Ci pomóc *
Klikając przycisk “Wyślij widomość”, zgadzasz się na przesłanie do nas swoich danych. Właściciel strony zobowiązuje się wykorzystać te dane zgodnie ze swoimi zasadami ochrony danych, m.in. do kontaktu w celu przedstawienia oferty. Wyświetl zasady dotyczące danych.