Wyobraź sobie jadący powoli samochodzik. Taki jakby niemrawy, być może brakuje mu paliwa, a może zabłądził i szuka właściwej drogi? Ewidentnie konsekwentnie prze do przodu, nie poddaje się w walce, ale bez przekonania i siły, błądzi i brakuje mu pewności co robić dalej.
Biznes od zawsze niezmiennie rządzi się taki samymi prawami.
Najważniejsze i najdroższe są wiedza i informacja. Ten, kto ma dostęp do informacji i potrafi je właściwie zinterpretować, analizować, ten wygrywa w każdej biznesowej dziedzinie i kategorii.
5 prostych a najważniejszych zabiegów umacniania pozycji rynkowej marki i firmy.
Przyjmując założenie, że masz określone główne kierunki, wiesz gdzie chcesz iść, Twoja Firma jest „ustawiona strategicznie”. Gdzie czają się demony? W codziennych obowiązkach Twoich i Zespołu, w potknięciach, niekonsekwencjach, ucieczkach z głównej ścieżki strategicznej.
Byłam ostatnio u stomatologa. Leczenie kanałowe jako ostateczność po początkowej wierze i przekonaniu, że na spokojnie ząb jest ok i da się bez problemu wyleczyć. Jak powiedziała pani doktor – „kanałowe z przypadku”… No cóż, bywa i tak.
Strategia marketingowa jak przepis na udane danie.
Narzędzia marketingowe, to nic innego jak składniki tego miksu.
A Klient/Konsument to degustator – przygląda się, pyta, szuka opinii, a w końcu próbuje by ocenić i dokonać wyboru, czy pozostać lojalnym i wrócić w przyszłości, czy też nie mieć z daną marką i firmą nic wspólnego.
Tak wiem! Za chwilę posypią się komentarze, że „przerażeni marketingowcy boją się o swoje posady” i wymyślają wszystko, by ograniczyć cudowny i zbawienny wpływ, tudzież funkcjonalność AI!