Strategia marketingowa - czym to jeść?

strategia-marketingowa.jpg
Gabriela Antczak
  • Udostępnij:

Obowiązują skrajnie różne opinie zarówno na temat procesu tworzenia, jak i samego „wyglądu” strategii marketingowej. Podobnie jak na temat jej umiejscowienia w strategii rozwoju firmy i znaczenia dla całości organizacji.


Rzeczywiście, sprawa nie jest tak prosta, jak byśmy pewnie wszyscy sobie życzyli. Bo dobra i skuteczna strategia musi być uszyta na miarę i posiadać wiele indywidualnych cech, dopasowanych do potrzeb, ale i ograniczeń konkretnej organizacji. Jest wprawdzie wielu takich, którzy za strategię uznają sztampowe stwierdzenia i ogromne prezentacje w Power Poincie, z których nic konkretnego  nie wynika. Tylko czy to cokolwiek daje? Niestety z pełnym przekonaniem twierdzę, że nie i bez obaw przyjmuję „na klatę” wszelką polemikę.

Zadajmy sobie pytanie – czy gdybyś miała/miał wybierać, to wolałabyś/wolałbyś opasłe tomy, lub prezentację na 1000 slajdów, w których powtarzane są slogany z podręczników marketingu i mnożone ogólniki; czy może zrozumienie i świadomość Zespołu, który pracując na co dzień wie czym się kieruje i po co to robi? Zespołu, który decydując się na konkretne ruchy, wydatki, aktywności wie, dlaczego jedne do Was pasują, a inne kompletnie nie? Zespołu, który rozumie co chcecie osiągnąć i jaką drogą idziecie?

No właśnie – drogą. Bo strategia to mapa; kolejne drogowskazy na drodze do wspólnego celu. Można wybierać wiele ścieżek, zależnie od tempa, funduszy, innych etapów cząstkowych; ale nadal destynacja docelowa pozostaje (dość) jasna i jest znana wszystkim, którzy z nami idą. Nie warto dopuszczać do tego, aby ktoś się gubił i opóźniał całą grupę, prawda?

Czym jest dobra strategia marketingowa?


Dobra strategia to taka, która uwzględnia Wasze indywidualne predyspozycje, możliwości, ale też ograniczenia. Jest dopasowana do Waszych oczekiwań, tempa rozwoju, potrzeb. Ja osobiście nie uznaję sztampy i ubierania wszystkich dokładnie w te same buty – bo bywa, że są i nie dopasowane do okazji i niewygodne.
Może Cię zainteresować
Zobacz również

Czy marketing sensoryczny to strategia skuteczna dla każdej branży?

  Każda kategoria produktów rządzi się swoimi prawami – to fakt. Niuanse, szczegóły, meandry strategii dotyczące konkretnych grup produktów decydują w oczywisty sposób o różnicach. A co najważniejsze, decyduje o nich (a na pewno powinien decydować) wyróżnik, czyli … najtrudniejszy element strategii marketingowej.

Pokaż więcej...

Gdzie szukać inspiracji dla marketingu sensorycznego? Dubaj

  Uwielbiam wracać do Dubaju! To miejsce pod każdym względem wyjątkowe i zapadające w pamięć. Ciekawe, zaskakujące i inspirujące – również w zakresie marketingowym. Dlatego każdy mój wyjazd do Dubaju łączy w sobie odpoczynek z fantastycznym rozszerzeniem marketingowej wyobraźni.

Pokaż więcej...

Czy każda mocna marka bazuje na emocjach?

   Każda! Emocje to klucz do rządzenia ludzkimi sercami, lojalnością i decyzjami. Na każdym etapie tychże decyzji, w każdym wieku, płci i w każdej kategorii produktu czy usługi, którą oferujesz!

Na poparcie tych słów krótka historyjka.

Pokaż więcej...
Twoje imię *
Jak mogę Ci pomóc *
Klikając przycisk “Wyślij widomość”, zgadzasz się na przesłanie do nas swoich danych. Właściciel strony zobowiązuje się wykorzystać te dane zgodnie ze swoimi zasadami ochrony danych, m.in. do kontaktu w celu przedstawienia oferty. Wyświetl zasady dotyczące danych.