Jakie są codzienne elementy budowania i realizacji strategii marketingowej?

maurer-1020143_1280.webp
Gabriela Antczak
  • Udostępnij:

5 prostych a najważniejszych zabiegów umacniania pozycji rynkowej marki i firmy.


Przyjmując założenie, że masz określone główne kierunki, wiesz gdzie chcesz iść, Twoja Firma jest „ustawiona strategicznie”. Gdzie czają się demony? W codziennych obowiązkach Twoich i Zespołu, w potknięciach, niekonsekwencjach, ucieczkach z głównej ścieżki strategicznej.

Co zatem decyduje o powodzeniu wdrożenia strategii rozwoju do Firmy?

1. Sprawna i zaangażowana komunikacja z klientami, ale również partnerami,       dostawcami, tudzież (najczęściej wymagająca pracy i poprawy) wewnętrzna. Wiesz   jak często mam do czynienia z mailami, na które nikt nie odpowiada? Choćby   zdawkowo, z potwierdzeniem odebrania wiadomości? Niestety, zjawisko ignorancji   jest powszechne i bardzo negatywne. Poinformuj „drugą stronę” o statusie   dotyczącej ją sprawy. Odpowiedz na wiadomość, chociażby tylko po to, by   przekazać, że zajmiesz się nią później, że ktoś na nią pracuje, itd. Niby banalne, a   zdecydowanie kluczowe w budowaniu opinii, a zatem marki. Diabeł tkwi w   szczegółach, więc zwracaj na nie uwagę

 
2. Rozmowa. Stała komunikacja z rynkiem, czyli klientami i partnerami, a także   (przede wszystkim) pracownikami, to również Twoje kanały online, a przede   wszystkim media społecznościowe.

 Komunikacja – czyli wymiana informacji i myśli, dialog. Najczęściej jednak     przeradzający się realnie w jednolity monolog. Dobrze, jeśli dający odbiorcom jakąś   konkretną wartość (merytoryczną, rozrywkową, ale zawsze jakąś), ale znacznie   gorzej, jeśli będący wyłącznie „tablicą ogłoszeń” i narzędziem reklamowym.

 Rozmawiaj z odbiorcami naprawdę. Zadając pytanie, oczekuj odpowiedzi ale   przede  wszystkim również na tę odpowiedź reaguj, wyciągaj wnioski, zapewniaj   rozwiązania. Nie pytaj, jeśli tak naprawdę „wiesz swoje” i zdanie odbiorcy Cię nie   interesuje.

 3. Wykorzystanie prostych narzędzi dostępnych dla każdego – takich jak   autoresponder. Nie możesz odpowiedzieć teraz? Wykorzystaj moc autorespondera!
 I nie! Wcale nie musisz być w delegacji czy na wakacjach. Autoresponder to     uniwersalne wsparcie podczas bardziej zalatanego dnia, obciążenia większą ilością   zamówień, itp. To również doskonałe narzędzie sprzedażowe, podobnie jak stopka   mailowa. Jeśli operujesz na wielu mailach w ciągu dnia, to zaprzęgnij je do pracy –   niech automatycznie informują, zachęcają, zapraszają, niech niosę  misję Firmy   przy  każdej okazji! Najczęściej to co skuteczne, jest proste i „pod nosem”.

 4. Świadomy Zespół rozumiejący założenia strategii i wcielający je w życie każdego   dnia! Firma jest „jakaś” i „coś” do rynku mówi, coś mu obiecuje. Każde powyższe   działanie, plus każde inne, musi być rozumiane i powielane nie tylko przez Ciebie i   kadrę zarządzającą, ale przez cały Zespół, jeśli go masz.  A zatem szkolenie   Zespołu  i wciąganie go w strategiczną grę z rynkiem jest warunkiem, bez którego   żadne inne nie mają racji bytu.

 5. Wiarygodność. Budowanie marki, to składanie obietnicy. To nie działa „pionowo”,   a w każdej możliwej płaszczyźnie. A zatem Firma, która chce zbudować brand musi   nie tylko dostarczać obiecaną jakość produktów czy usług, ale także np. terminowo   regulować zobowiązania wobec dostawców/podwykonawców. Tak! To też  zdecydowanie element marketingu i strategii rynkowej. Przestrzeń wokół Ciebie i   Firmy składa się zarówno z klientów/konsumentów, jak i Twoich   partnerów/dostawców/podwykonawców, a każdy ten element wpływa na   postrzeganie, generuje opinie i tworzy markę -również z złym wymiarze.  

 

Marketing jest w każdym działaniu jakie Firma podejmuje każdego dnia! Dosłownie w każdym i warto o tym pamiętać, planując podbój rynku i rynkowy sukces!

Może Cię zainteresować
Zobacz również

Wesołych Świąt

Swieta Bozego Narodzenia to czas idealnego dopełnienia.
To czas zgody, dajacy nadzieje, ze razem mozemy wszystko!

Pokaż więcej...

Instytut Efektywna Synergia – dlaczego to rewolucja na rynku usług doradczych i czego można się spodziewać po tym projekcie?

  Ci z Państwa, którzy są ze mną dłużej wiedzą, jak często wspominam o „czarodziejach”, pseudo fachowcach na rynku usług doradczych i jednocześnie jak wiele złego w postaci braku zaufania i frustracji ze strony Właścicieli Firm wynika z ich nieprofesjonalnych działań.

Pokaż więcej...

Kij w mrowisko, bo przecież na marketingu znają się wszyscy

Mam wielką przyjemność dzielenia się z Państwem swoimi przemyśleniami związanymi z efektywnymi strategiami i marketingiem, który przynosi wyniki i na nich się skupia. Przy okazji próbuję obalić niektóre mity i stereotypy, których w marketingu nie brakuje. Dzisiaj chciałabym pójść nieco dalej i włożyć przysłowiowy kij w mrowisko...
Pokaż więcej...
INSTAGRAM @gabrielaantczak
Twoje imię *
Twój numer telefonu *
Jak mogę Ci pomóc *
Klikając przycisk “Wyślij widomość”, zgadzasz się na przesłanie do nas swoich danych. Właściciel strony zobowiązuje się wykorzystać te dane zgodnie ze swoimi zasadami ochrony danych, m.in. do kontaktu w celu przedstawienia oferty. Wyświetl zasady dotyczące danych.