Co ma wspólnego tworzenie strategii rozwoju Firmy z kanałowym leczeniem zęba…?

tooth-1015409_1280.webp
Gabriela Antczak
  • Udostępnij:

Byłam ostatnio u stomatologa. Leczenie kanałowe jako ostateczność po początkowej wierze i przekonaniu, że na spokojnie ząb jest ok i da się bez problemu wyleczyć. Jak powiedziała pani doktor – „kanałowe z przypadku”… No cóż, bywa i tak.


Dlaczego ta wizyta popchnęła mnie do wyciągnięcia wniosków dotyczących firm i tworzenia strategii rozwoju? Co leczenie kanałowe ma wspólnego z tym procesem?

Mam wrażenie, że bardzo wiele:

  1. Boli. Wejście do firmy i weryfikacja jej sytuacji rynkowej, tudzież procesów wewnętrznych również. Jest to bolesne, często bardzo i wielu zdecydowanie wolałoby tego bólu uniknąć, pozostając w błogiej nadziei, że jakoś to będzie i sytuację da się uratować lub pomiąć, a błędy i niekompetencję ukryć… Niestety jest wielu takich, którzy obiecują, że bezboleśnie zaleczą, załagodzą, zaczarują… Nie warto w to wierzyć, jeśli nie chce się finalnie pozostać Tomem Hanks’em w „Cast Away”…
  2. Jest długotrwałe – aby dobrze poznać firmę i jej konstrukcję, trzeba poświęcić czas. Najwięcej na starcie, podczas audytu, oraz zdecydowanie podczas implementacji strategii do funkcjonującej organizacji. Dlatego moja autorska metoda StrategON-ów przynosi wymierną korzyść czasową, jako że ma między innymi znaczący wpływ na zdecydowanie przyspieszenie efektywnego działania.
  3. Jest precyzyjną robotą. W obu przypadkach diabeł tkwi w szczegółach i trzeba dużej dokładności, żeby wyczyścić wszystko co przeszkadza i zastąpić dobrym, mocnym, trwałym materiałem.
  4. Zniechęca – podobnie jak ja z fotela, wielu chciałoby uciec podczas procesu implementacji strategii. Niech się dzieje co chce, byle nie kontynuować. A obydwa zadania trzeba koniecznie wykonać do końca i skutecznie, inaczej cała wcześniejsza praca (i ból) na nic. Wszystko co złe za chwilę wróci.
  5. Wydaje się niekonieczne. Firma funkcjonuje na co dzień i nawet nieźle lub całkiem dobrze sobie radzi, po co zatem interwencja? Pozornie jest ok, a usterka narasta od środka, powoli i konsekwentnie. Dopóki nie zaczyna boleć naprawdę, często problemu nie widać. Regularne wizyty lekarskie pozwalają namierzyć problem -  konsultacje eksperckie podobnie. Zapewniam, że tak jak stomatolog nie zaordynuje kanałowego tam, gdzie nie jest konieczne, tak etyczny i profesjonalny ekspert (no ja na pewno) nie zacznie grzebać w ustawieniach, procesach i strategii firmy, jeśli nie będzie faktycznego uzasadnienia.
  6. Nie każdy potrafi je dobrze wykonać. Potrzeba wiedzy, doświadczenia i właściwych narzędzi.
  7. Trzeba za tę wiedzę odpowiednio zapłacić, jeśli praca ma być skuteczna, trwała i na lata, a nie wykonana przez „znachora – cudotwórcę” na chwilę.                                                                                                                             Pozdrawiam! Gabriela
Może Cię zainteresować

Zobacz również

„A mnie się (nie) podoba” – czyli jak koncertowo wyłożyć strategię

Nie od dziś wiadomo, że obiektywizm nie istnieje. Ja zdecydowanie identyfikuję się z tym założeniem. Każdy z nas ocenia i odbiera wszelkie przekazy na podstawie własnych upodobań, doświadczeń, intelektu, poczucia estetyki, itd.
Pokaż więcej...
Pokaż więcej

Wielkie plany, mały budżet – jak skutecznie planować działania marketingowe?

W świecie marketingu bardzo często spotykamy się z sytuacją, w której ambitne cele spotykają się z ograniczonym budżetem. Plany są duże: rebranding, kampanie ogólnopolskie, mocna obecność w social mediach, influencerzy, webinary… ale budżet? 
Pokaż więcej...
Pokaż więcej

Lubię to robić z Młodymi!..

Czyli ludzie w marketingu z perspektywy 25 lat!

Zawiodłam? Obiecujący/zaskakujący nagłówek, a dalej ma być „zwyczajnie”?!  Zostań! 
Pokaż więcej...
Pokaż więcej
Twoje imię *
Twój numer telefonu *
Potrzebujesz wiece informacji? Jesteśmy tu dla Ciebie *
Klikając przycisk “Wyślij widomość”, zgadzasz się na przesłanie do nas swoich danych. Właściciel strony zobowiązuje się wykorzystać te dane zgodnie ze swoimi zasadami ochrony danych, m.in. do kontaktu w celu przedstawienia oferty. Wyświetl zasady dotyczące danych.