
ECOM to strategiczna przewaga: 3 historie klientów!
Opublikowano
Ostatnia aktualizacja
Czas czytania
5 minuty
Zostało napisane przez
- Gabriela Antczak
Więcej niż sklep: Budujemy strategiczne przewagi w dystrybucji¶
"Potrzebujemy ECOM" - to kolejny taki przypadek! Nawet już nie liczę który! My nie stawiamy wprost sklepów, czy stron, nie jesteśmy agencją, ale! Budujemy strategiczne przewagi, a własna skuteczna dystrybucja, niewątpliwie do nich należy. Ktoś być może po prostu postawiłby sklep i poszedł dalej, ale nie my. To nie nasza bajka...
Case 1: Od totalnego sprzątania do strategicznego ECOM¶
Najpierw zatem znowu totalne sprzątanie, przygotowanie zespołu i procesów, optymalizacja wybranych elementów, strategia przewag, w tym ta związana z marketingiem sensorycznym, poprawa komunikacji wewnętrznej i zarządzania projektami. No i w efekcie ECOM zautomatyzowany, wyposażony w nowoczesne rozwiązania i przede wszystkim strategiczny!
Case 2: ECOM jako główny kanał dystrybucji – rewolucja w myśleniu¶
W równoległym projekcie, praca podczas StrategON-u MAX jednoznacznie wskazała konieczność totalnego przestawienia myślenia-z tego, które sklep i kanały komunikacji online traktowało jako "coś na dodatek", "bo musimy mieć," na absolutnie najważniejszy kanał dystrybucji - w przypadku firmy niezwykle innowacyjnej i unikalnych produktów, w archetypie twórcy i bez realnych szans na zbudowanie przewag w klasycznej dystrybucji jest to zdecydowanie najlepsze rozwiązanie!
Bardzo trudna praca nad zmianą mentalu, bardzo ograniczone zasoby (niezwykle mały zespół z brakami kompetencyjnymi w tym zakresie), itd. Wspieramy zatem zewnętrznie, pracujemy wspólnie i optymalizujemy istniejące rozwiązania, osadzając je właściwie w strategii rozwoju. Wspólny cel? Podwojenie obrotów - co jest bardzo realne w ciągu najbliższego roku - półtora! Trzymajcie kciuki, bo tak wartościowe rodzime rozwiązania naprawdę warto wspierać i promować!
Case 3: Pułapka "wszystko mamy" i optymalizacja na pełnych obrotach¶
I wreszcie potężny ECOM, rozwijający się w tempie, które niekiedy wprost przeraża budujący go Zespół! Tutaj case pt. "wszystko mamy", czyli częsty klasyk. I żeby nie było! NIGDY nie wymyślamy problemów czy konieczności zmian, nigdy ich nie tworzymy, żeby mieć co robić (znamy to z rynku, prawda?😏).
Tym razem pięknie wyszły nam podczas optymalizującego StrategON-u konieczne modyfikacje i usprawnienia, szczególnie w zakresie nadrzędnych elementów strategii komunikacji. Doskonale współpracujący i kompetentny, tudzież dość duży zespół otwarty na zmiany, przyjął je entuzjastycznie. Zmieniamy więc "co nieco" w marce aby podbić jej wyróżniki i wykorzystać rzeczywisty potencjał, usprawniamy procesy, m.in ten związany z wprowadzaniem nowych produktów. Optymalizujemy komunikację, angażujemy kolejne Zespoły w świadomość strategiczną. Zwiększamy efektywność krok po kroku!
Wspólny mianownik? Nie ECOM, a StrategON MAX!¶
Trzy zupełnie różne historie, wydawałoby się ze wspólnym mianownikiem pt. ECOM, ale nie! Tym wspólnym mianownikiem jest StrategON MAX - a każda z tych strategicznych przygód jest skrajnie inna! Uwielbiam! I oczywiście zapraszam do wspólnej przygody z celem pt. efektywność!



