Czarownica!

halloween-2787650_1280.webp
Gabriela Antczak
  • Udostępnij:

Wiele czarownic dokoła. Zdaniem niektórych podobno do nich my też należymy z moimi Paniami . Ale to na inną opowieść 


Bajkę pt. "Czarownica" przypomnieliśmy sobie sentymentalnie rodzinnie w długi, zimny wieczór. Moją uwagę tym razem zwrócił szczególnie motyw odcinanych skrzydeł. 
Wymownie zobrazowany. Jakoś tak mocno mnie uderzył (może to efekt bardzo intensywnego i męczącego roku, który właśnie się kończy?)

Odcięte dosłownie skrzydła (bajka ma swoje prawa) pojawiające się w kilku konfiguracjach, przynoszą przede wszystkim wściekłość, pustkę i ogromną frustrację.
Ludzie/magiczne postaci z odciętymi skrzydłami tworzą armię posłusznych smutnych niewolników. Wykonują swoją pracę, ale jak...? Są wierni z przymusu, więc korzystają z pierwszej okazji, by uciekać... Szybko stają się wrogami "systemu" i wprost tego, który skrzydła odrąbał(a)...
I ten porażający smutek!

Ostatnio Małgorzata Włodarczyk - marketer kosmetyczny pisała o oczekiwaniu od pracowników pasji. Taki paradoks. Wszyscy powinni podchodzić z pasją, ale nawet gdy tak jest, gasi się ją i pacyfikuje na co dzień.
Ze strachu?
Przed zbyt szczęśliwymi i uskrzydlonymi Ludźmi?
Przed poczuciem niezależności i wolności?
Z powodu własnych lęków i/lub kompleksów?

Nie warto podcinać skrzydeł swoim Współpracownikom!
Niech lecą, rozwijają się.
Niech nam pokazują nowe drogi, pomysły i rozwiązania.
Niech spojrzą z góry na to co robimy i dostrzegą nowe szanse!
Nie mamy patentu na wszystko i potrzebujemy Zespołów. Uskrzydlonych i "naoliwionych".

Tylko pozornie i tylko do czasu armia smutnych niewolników wydaje się uporządkowana i skuteczna. Nasze Zespoły nie są sklonowanymi nami... Warto o tym pamiętać!

O! Tak mnie widzicie bajkowo naszło. Dobrego dnia! 
Może Cię zainteresować

Zobacz również

„A mnie się (nie) podoba” – czyli jak koncertowo wyłożyć strategię

Nie od dziś wiadomo, że obiektywizm nie istnieje. Ja zdecydowanie identyfikuję się z tym założeniem. Każdy z nas ocenia i odbiera wszelkie przekazy na podstawie własnych upodobań, doświadczeń, intelektu, poczucia estetyki, itd.
Pokaż więcej...
Pokaż więcej

Wielkie plany, mały budżet – jak skutecznie planować działania marketingowe?

W świecie marketingu bardzo często spotykamy się z sytuacją, w której ambitne cele spotykają się z ograniczonym budżetem. Plany są duże: rebranding, kampanie ogólnopolskie, mocna obecność w social mediach, influencerzy, webinary… ale budżet? 
Pokaż więcej...
Pokaż więcej

Lubię to robić z Młodymi!..

Czyli ludzie w marketingu z perspektywy 25 lat!

Zawiodłam? Obiecujący/zaskakujący nagłówek, a dalej ma być „zwyczajnie”?!  Zostań! 
Pokaż więcej...
Pokaż więcej
Twoje imię *
Twój numer telefonu *
Potrzebujesz wiece informacji? Jesteśmy tu dla Ciebie *
Klikając przycisk “Wyślij widomość”, zgadzasz się na przesłanie do nas swoich danych. Właściciel strony zobowiązuje się wykorzystać te dane zgodnie ze swoimi zasadami ochrony danych, m.in. do kontaktu w celu przedstawienia oferty. Wyświetl zasady dotyczące danych.