Gdy słoń jest zbyt podobny do... goryla czyli z cyklu "żeby nie było zawsze tak kolorowo".

1713805212146.webp
Gabriela Antczak
  • Udostępnij:

Pracujemy dla bardzo wielu Firm, branż, kategorii. Spotykamy mnóstwo Osób, pasji i sposobów patrzenia. Różnice w widzeniu tego samego zagadnienia dowodzą, jak bardzo trzeba uważać z konstrukcją komunikatów wszelakich - to, co jasne i zrozumiałe dla jednych, jest kompletnie od czapy dla innych. Niby takie oczywiste, a jednak bardzo często pomijane, zapominane, niedoceniane. Można się "przejechać".


Do tego różnice pokoleń, wiedzy, doświadczenia, wyobrażenia o świecie - można by tak długo (bo o innych kwestiach z grzeczności nie wspominam). Kłopot pojawia się np. gdy zarząd ustala jedno, ale również jedno, tyle że z dzieci właścicieli ma inną wizję, a w zasadzie brak wizji... bo jej nie rozumie. Właściciel zdania nie ujawnia, zarząd obawia się kolejnego ruchu. Pat. 


W efekcie zamiast dyskusji merytorycznej można wylądować w polemice pt. "słoń za bardzo przypomina goryla" i przez kolejne dni zachodzić w głowę, czy to żart, czy fatamorgana? Odpowiadać, przytaczając kolejne strategiczne argumenty, które wracają bez refleksji... Zamiast wdrażać, rozwijać, maksymalizować - tłumaczyć, tłumaczyć, tłumaczyć i coraz wyraźniej zauważać, że o strategii dawno już przestaliśmy rozmawiać...


Ta konkretna historia zakończyła się dobrze, ale uczy wiele. Paradoksalnie to co najprostsze, znowu jest kluczowe! Decyzyjność w Firmie nie może być kwestią dyskusyjną i "w opcji". Za zatwierdzenie i w efekcie wdrożenie strategii musi odpowiadać Zespół konkretnie umocowany i rozliczany za podejmowane decyzje i idące za nimi wyniki. Strategia to nie trampolina do zabawy dla ... sami dokończcie.

Może Cię zainteresować

Zobacz również

Wielkie plany, mały budżet – jak skutecznie planować działania marketingowe?

W świecie marketingu bardzo często spotykamy się z sytuacją, w której ambitne cele spotykają się z ograniczonym budżetem. Plany są duże: rebranding, kampanie ogólnopolskie, mocna obecność w social mediach, influencerzy, webinary… ale budżet? 
Pokaż więcej...
Pokaż więcej

Głos Ekspertów Akademii Synergii Biznesu – Cross-selling w praktyce

Cross-selling – skuteczna strategia zwiększania sprzedaży i zdobywania nowych rynków

Jak zwiększyć sprzedaż i zdobyć nowe rynki?
Jednym z największych wyzwań wielu firm jest znalezienie odpowiedzi na pytanie: jak zwiększyć sprzedaż i zdobywać nowe rynki zbytu?
Pokaż więcej...
Pokaż więcej

Lubię to robić z Młodymi!..

Czyli ludzie w marketingu z perspektywy 25 lat!

Zawiodłam? Obiecujący/zaskakujący nagłówek, a dalej ma być „zwyczajnie”?!  Zostań! 
Pokaż więcej...
Pokaż więcej
Twoje imię *
Twój numer telefonu *
Potrzebujesz wiece informacji? Jesteśmy tu dla Ciebie *
Klikając przycisk “Wyślij widomość”, zgadzasz się na przesłanie do nas swoich danych. Właściciel strony zobowiązuje się wykorzystać te dane zgodnie ze swoimi zasadami ochrony danych, m.in. do kontaktu w celu przedstawienia oferty. Wyświetl zasady dotyczące danych.