Dlaczego warto przygotować optymalizację strategii marketingowej?

Obraz2.webp
Gabriela Antczak
  • Udostępnij:

  Jak wielokrotnie wspominałam, strategię marketingową posiada dokładnie każde Przedsiębiorstwo. Często nie jest ona sprecyzowana, wiele jej elementów wdrażanych jest intuicyjnie, ale to co najważniejsze – równie często jej efektywność nie jest na bieżąco poddawana weryfikacji – czyli mówiąc wprost, Organizacje nie mierzą jej skuteczności. 

W bieżącym pędzie i zamieszaniu, przy coraz bardziej dynamicznie zmieniającym się rynku i w kryzysie – (zbyt) wielu nie myśli o kolejnych krokach, nie określa celów strategicznych, a skupia się na szaleństwa dnia codziennego. To w pełni naturalne i  nie ma najmniejszego sensu wytykanie tegoż faktu, czy uznawanie go za „zbrodnię na Firmie”. Prowadzenie biznesu to w większości przecież właśnie tzw. „bieżączka”. Ale! Regularna weryfikacja ustaleń strategicznych, audyt prowadzonych (i nie prowadzonych) działań, tudzież badanie efektywności wykorzystania budżetów – to rozwiązanie, które zdecydowanie wspiera proces zarządzania i pozwala skupić się na kwestiach kluczowych, zamiast na mnóstwie drobiazgów, które absorbują podobnie, ale nie mają znaczącego wpływu na faktyczny rozwój i efektywności funkcjonowania.

  Jak przeprowadzić weryfikację skuteczności prowadzonych działań marketingowych i strategii?


  W zakresie weryfikacji aktywności dotyczących realizacji założeń strategii marketingowej najlepiej wesprzeć się wiedzą i doświadczeniem ekspertów, którzy będą w stanie spojrzeć na firmową rzeczywistość z zewnątrz, wykorzystując doświadczenie i wiedzę pochodzącą z innych projektów. Ale! Tu znowu pojawia się „ale”! Nie takich ekspertów, których rola będzie polegała na wskazywaniu błędów i „grożeniu paluszkiem”! Strategia marketingowa będąca tożsamą z właściwie interprtowaną strategią rozwoju, musi mieć pełne wsparcie i zrozumienie w danej Organizacji, musi uwzględniać realia panujące w tejże, tudzież dopasowywać tempo i rodzaj zmian do faktycznych możliwości Zespołu, który strategią wdraża wykonując codzienne obowiązki.  Jeśli zaistnieje taka konieczność, zasoby, w tym ludzkie trzeba będzie wzmocnić, ale takie rekomendacje powinny być składane na podstawie konkretnych badań i ustaleń wewnątrz konkretnej Firmy.

  Dlaczego to ważne, aby weryfikację strategii przeprowadzać przy wsparciu zewnętrznych ekspertów?

  Odpowiedź jest bardzo prosta. Obiektywizm nie istnieje. Każdą sytuację oceniamy z perspektywy własnej. Pracując czy prowadząc dane Przedsiębiorstwo tracimy perspektywę, co znowu  jest procesem absolutnie naturalnym. W sytuacjach problematycznych, często przesiąkamy wrażeniem, że się „nie da”, lub historiami, że „takie próby już były”. W przypadku strategii marketingowych i działań w zakresie marketingu generalnie, obowiązuje prawo „nieważne co, ważne jak!”. Mechanizmy, które możemy wykorzystywać i wykorzystujemy, są powtarzalne i co do ogólnych zasad, takie same dla wszystkich – sztuką jest umieć je odpowiednio zmodyfikować, przygotować i zaimplementować na korzyść konkretnej Firmy i Zespołu – do tego potrzeba doświadczenia, argumentów i świeżego spojrzenia z zewnątrz, „przyprawionego” zaangażowaniem w konkretny przypadek i wejściem do wnętrza Firmy i Zespołu.

  Jaka jest najprostsza i najskuteczniejsza metoda weryfikacji i optymalizacji strategii marketingowej?

  Poszukiwania takiej metody trwały latami. Powstała na podstawie ponad 20-stu lat doświadczeń w bardzo wielu Firmach i sytuacjach rynkowych. Otrzymała nazwę StrategON MAX a jej podstawową funkcją jest maksymalizacji efektywności. Bo jedyną sensowną miarą strategii marketingowej jest jej efektywność, mierzona wynikiem rynkowym i finansowym Firmy. Zbyt często o tym również się zapomina, sprowadzając marketing do „ładnych obrazków” i komunikacji.  Marketing jest i powinien być osadzony w DNA Firmy. Jest kręgosłupem utrzymującym wszystkie aktywności w spójnym porządku. Strategia marketingowa to mapa rozwoju Przedsiębiorstwa i jego sposobu funkcjonowania na konkurencyjnym rynku. Dlatego do jej przygotowania lub optymalizacji zapraszamy przedstawicieli wielu działów. Więcej o autorskiej metodzie opracowania założeń strategicznych przeczytasz tutaj: https://www.gabrielaantczak.pl/strategon-max/

  Warsztaty strategiczne metodą StrategON MAX prowadzimy regularnie i stale nowe Firmy potwierdzają ich efektywność. Co ważne! Nie zostawiamy Partnerów z listą zaleceń i bólem głowy. Oprócz wyznaczenia Liderów w zakresie strategicznych projektów, wspieramy na bieżąco proces implementacji strategii.

  Jakich najważniejszych korzyści możesz się spodziewać dzięki opracowaniu strategii metodą StrategON MAX?

  Pewności, że wspierasz się praktykami biznesu, a nie trenerami (nie urażając trenerów!) – mówimy o wymiernych korzyściach, więc wprost.

  Szybkości działania – metoda warsztatowa zdecydowanie przyspiesza proces.

  Transparentności – również dzięki temu, że znaczną część pracy ułatwia warsztat, ustalenia powstają na Twoich oczach i kontrolujesz je na bieżąco.

  Elastyczności – nie ma dwóch takich samych strategii i nie ma dwóch identycznych StrategON-ów.


  Zaangażowania i zrozumienia w Zespole –  cele, projekty i zadania ustalane są wspólnie z Zespołem, który rozumie proces strategiczny i podjęte ustalenia – ma pełną świadomość i nie może (nawet gdyby chciał) próbować się „wymigać” od odpowiedzialności.

  Skuteczności – marketing osadzony w każdym elemencie działania Firmy i uzasadniony strategicznie, zapewnia realne przewagi rynkowe, a te konkretne wyniki.


  Kontynuacji procesu rozwojowego – StrategON MAX wyznacza dalsze kroki. Uruchomione projekty strategiczne otwierają kolejne drzwi do nowych możliwości, a wspierane są również praktykami biznesu z ekspercką wiedzą, którzy kontynuują zainicjowany proces.  

  Czy można pozyskać środki z dofinansowań na przygotowanie lub optymalizację strategii marketingowej?

  Aktualnie istnieje możliwość przygotowania lub optymalizacji strategii marketingowej z wykorzystaniem dofinansowania. Szczególne możliwości mają obecnie Firmy z Poznania i okolic, ale oczywiście dla innych regionów też coś się znajdzie. Gorąco zapraszam do kontaktu, szczególnie, że optymalizacja strategii i zwiększenie jej skuteczności zyskuje na wartości podwójnie, jeśli nie trzeba za ten proces zapłacić!

 

Może Cię zainteresować
Zobacz również

Wesołych Świąt

Swieta Bozego Narodzenia to czas idealnego dopełnienia.
To czas zgody, dajacy nadzieje, ze razem mozemy wszystko!

Pokaż więcej...

Instytut Efektywna Synergia – dlaczego to rewolucja na rynku usług doradczych i czego można się spodziewać po tym projekcie?

  Ci z Państwa, którzy są ze mną dłużej wiedzą, jak często wspominam o „czarodziejach”, pseudo fachowcach na rynku usług doradczych i jednocześnie jak wiele złego w postaci braku zaufania i frustracji ze strony Właścicieli Firm wynika z ich nieprofesjonalnych działań.

Pokaż więcej...

Kij w mrowisko, bo przecież na marketingu znają się wszyscy

Mam wielką przyjemność dzielenia się z Państwem swoimi przemyśleniami związanymi z efektywnymi strategiami i marketingiem, który przynosi wyniki i na nich się skupia. Przy okazji próbuję obalić niektóre mity i stereotypy, których w marketingu nie brakuje. Dzisiaj chciałabym pójść nieco dalej i włożyć przysłowiowy kij w mrowisko...
Pokaż więcej...
INSTAGRAM @gabrielaantczak
Twoje imię *
Twój numer telefonu *
Jak mogę Ci pomóc *
Klikając przycisk “Wyślij widomość”, zgadzasz się na przesłanie do nas swoich danych. Właściciel strony zobowiązuje się wykorzystać te dane zgodnie ze swoimi zasadami ochrony danych, m.in. do kontaktu w celu przedstawienia oferty. Wyświetl zasady dotyczące danych.