Dlaczego warto przygotować optymalizację strategii marketingowej?

Obraz2.webp
Gabriela Antczak
  • Udostępnij:

  Jak wielokrotnie wspominałam, strategię marketingową posiada dokładnie każde Przedsiębiorstwo. Często nie jest ona sprecyzowana, wiele jej elementów wdrażanych jest intuicyjnie, ale to co najważniejsze – równie często jej efektywność nie jest na bieżąco poddawana weryfikacji – czyli mówiąc wprost, Organizacje nie mierzą jej skuteczności. 

W bieżącym pędzie i zamieszaniu, przy coraz bardziej dynamicznie zmieniającym się rynku i w kryzysie – (zbyt) wielu nie myśli o kolejnych krokach, nie określa celów strategicznych, a skupia się na szaleństwa dnia codziennego. To w pełni naturalne i  nie ma najmniejszego sensu wytykanie tegoż faktu, czy uznawanie go za „zbrodnię na Firmie”. Prowadzenie biznesu to w większości przecież właśnie tzw. „bieżączka”. Ale! Regularna weryfikacja ustaleń strategicznych, audyt prowadzonych (i nie prowadzonych) działań, tudzież badanie efektywności wykorzystania budżetów – to rozwiązanie, które zdecydowanie wspiera proces zarządzania i pozwala skupić się na kwestiach kluczowych, zamiast na mnóstwie drobiazgów, które absorbują podobnie, ale nie mają znaczącego wpływu na faktyczny rozwój i efektywności funkcjonowania.

  Jak przeprowadzić weryfikację skuteczności prowadzonych działań marketingowych i strategii?


  W zakresie weryfikacji aktywności dotyczących realizacji założeń strategii marketingowej najlepiej wesprzeć się wiedzą i doświadczeniem ekspertów, którzy będą w stanie spojrzeć na firmową rzeczywistość z zewnątrz, wykorzystując doświadczenie i wiedzę pochodzącą z innych projektów. Ale! Tu znowu pojawia się „ale”! Nie takich ekspertów, których rola będzie polegała na wskazywaniu błędów i „grożeniu paluszkiem”! Strategia marketingowa będąca tożsamą z właściwie interprtowaną strategią rozwoju, musi mieć pełne wsparcie i zrozumienie w danej Organizacji, musi uwzględniać realia panujące w tejże, tudzież dopasowywać tempo i rodzaj zmian do faktycznych możliwości Zespołu, który strategią wdraża wykonując codzienne obowiązki.  Jeśli zaistnieje taka konieczność, zasoby, w tym ludzkie trzeba będzie wzmocnić, ale takie rekomendacje powinny być składane na podstawie konkretnych badań i ustaleń wewnątrz konkretnej Firmy.

  Dlaczego to ważne, aby weryfikację strategii przeprowadzać przy wsparciu zewnętrznych ekspertów?

  Odpowiedź jest bardzo prosta. Obiektywizm nie istnieje. Każdą sytuację oceniamy z perspektywy własnej. Pracując czy prowadząc dane Przedsiębiorstwo tracimy perspektywę, co znowu  jest procesem absolutnie naturalnym. W sytuacjach problematycznych, często przesiąkamy wrażeniem, że się „nie da”, lub historiami, że „takie próby już były”. W przypadku strategii marketingowych i działań w zakresie marketingu generalnie, obowiązuje prawo „nieważne co, ważne jak!”. Mechanizmy, które możemy wykorzystywać i wykorzystujemy, są powtarzalne i co do ogólnych zasad, takie same dla wszystkich – sztuką jest umieć je odpowiednio zmodyfikować, przygotować i zaimplementować na korzyść konkretnej Firmy i Zespołu – do tego potrzeba doświadczenia, argumentów i świeżego spojrzenia z zewnątrz, „przyprawionego” zaangażowaniem w konkretny przypadek i wejściem do wnętrza Firmy i Zespołu.

  Jaka jest najprostsza i najskuteczniejsza metoda weryfikacji i optymalizacji strategii marketingowej?

  Poszukiwania takiej metody trwały latami. Powstała na podstawie ponad 20-stu lat doświadczeń w bardzo wielu Firmach i sytuacjach rynkowych. Otrzymała nazwę StrategON MAX a jej podstawową funkcją jest maksymalizacji efektywności. Bo jedyną sensowną miarą strategii marketingowej jest jej efektywność, mierzona wynikiem rynkowym i finansowym Firmy. Zbyt często o tym również się zapomina, sprowadzając marketing do „ładnych obrazków” i komunikacji.  Marketing jest i powinien być osadzony w DNA Firmy. Jest kręgosłupem utrzymującym wszystkie aktywności w spójnym porządku. Strategia marketingowa to mapa rozwoju Przedsiębiorstwa i jego sposobu funkcjonowania na konkurencyjnym rynku. Dlatego do jej przygotowania lub optymalizacji zapraszamy przedstawicieli wielu działów. Więcej o autorskiej metodzie opracowania założeń strategicznych przeczytasz tutaj: https://www.gabrielaantczak.pl/strategon-max/

  Warsztaty strategiczne metodą StrategON MAX prowadzimy regularnie i stale nowe Firmy potwierdzają ich efektywność. Co ważne! Nie zostawiamy Partnerów z listą zaleceń i bólem głowy. Oprócz wyznaczenia Liderów w zakresie strategicznych projektów, wspieramy na bieżąco proces implementacji strategii.

  Jakich najważniejszych korzyści możesz się spodziewać dzięki opracowaniu strategii metodą StrategON MAX?

  Pewności, że wspierasz się praktykami biznesu, a nie trenerami (nie urażając trenerów!) – mówimy o wymiernych korzyściach, więc wprost.

  Szybkości działania – metoda warsztatowa zdecydowanie przyspiesza proces.

  Transparentności – również dzięki temu, że znaczną część pracy ułatwia warsztat, ustalenia powstają na Twoich oczach i kontrolujesz je na bieżąco.

  Elastyczności – nie ma dwóch takich samych strategii i nie ma dwóch identycznych StrategON-ów.


  Zaangażowania i zrozumienia w Zespole –  cele, projekty i zadania ustalane są wspólnie z Zespołem, który rozumie proces strategiczny i podjęte ustalenia – ma pełną świadomość i nie może (nawet gdyby chciał) próbować się „wymigać” od odpowiedzialności.

  Skuteczności – marketing osadzony w każdym elemencie działania Firmy i uzasadniony strategicznie, zapewnia realne przewagi rynkowe, a te konkretne wyniki.


  Kontynuacji procesu rozwojowego – StrategON MAX wyznacza dalsze kroki. Uruchomione projekty strategiczne otwierają kolejne drzwi do nowych możliwości, a wspierane są również praktykami biznesu z ekspercką wiedzą, którzy kontynuują zainicjowany proces.  

  Czy można pozyskać środki z dofinansowań na przygotowanie lub optymalizację strategii marketingowej?

  Aktualnie istnieje możliwość przygotowania lub optymalizacji strategii marketingowej z wykorzystaniem dofinansowania. Szczególne możliwości mają obecnie Firmy z Poznania i okolic, ale oczywiście dla innych regionów też coś się znajdzie. Gorąco zapraszam do kontaktu, szczególnie, że optymalizacja strategii i zwiększenie jej skuteczności zyskuje na wartości podwójnie, jeśli nie trzeba za ten proces zapłacić!

 

Może Cię zainteresować

Zobacz również

„A mnie się (nie) podoba” – czyli jak koncertowo wyłożyć strategię

Nie od dziś wiadomo, że obiektywizm nie istnieje. Ja zdecydowanie identyfikuję się z tym założeniem. Każdy z nas ocenia i odbiera wszelkie przekazy na podstawie własnych upodobań, doświadczeń, intelektu, poczucia estetyki, itd.
Pokaż więcej...
Pokaż więcej

Wielkie plany, mały budżet – jak skutecznie planować działania marketingowe?

W świecie marketingu bardzo często spotykamy się z sytuacją, w której ambitne cele spotykają się z ograniczonym budżetem. Plany są duże: rebranding, kampanie ogólnopolskie, mocna obecność w social mediach, influencerzy, webinary… ale budżet? 
Pokaż więcej...
Pokaż więcej

Lubię to robić z Młodymi!..

Czyli ludzie w marketingu z perspektywy 25 lat!

Zawiodłam? Obiecujący/zaskakujący nagłówek, a dalej ma być „zwyczajnie”?!  Zostań! 
Pokaż więcej...
Pokaż więcej
Twoje imię *
Twój numer telefonu *
Potrzebujesz wiece informacji? Jesteśmy tu dla Ciebie *
Klikając przycisk “Wyślij widomość”, zgadzasz się na przesłanie do nas swoich danych. Właściciel strony zobowiązuje się wykorzystać te dane zgodnie ze swoimi zasadami ochrony danych, m.in. do kontaktu w celu przedstawienia oferty. Wyświetl zasady dotyczące danych.