Jak rok 2022 wpłynął na marketing i na nasze działania dotyczące strategii marketingowych?

cup-ge606b88b1_1920.webp
Gabriela Antczak
  • Udostępnij:

  Podsumowania roku zawsze wywołują falę emocji i refleksji. Co się udało, co mogło pójść inaczej i dlaczego tak nie poszło? Ale najważniejsze pytanie dotyczy tego, czy potrafimy rzeczywiście wyciągać wnioski z minionych wydarzeń i czy w ogóle wyciągać je chcemy?

  Moje krótkie, oczywiście subiektywne i wybiórcze podsumowanie 2022 przedstawia się tak:

  Marketing to dziedzina osadzona w dokładnie każdym aspekcie działania firmy. W każdym, bez wyjątku, a ciągle się o tym zapomina. I dlatego moim stałym celem jest uświadamianie i edukacja w tym zakresie. Szukając nowych, skutecznych dróg dotarcia i wsparcia, opracowałam autorską metodę pod nazwą „StrategON MAX”. To metoda przygotowywania i implementacji strategii marketingowej i rozwoju, we współpracy z możliwie szerokim Zespołem Firmy i przy wykorzystaniu jego zaangażowania. To w największym skrócie, ale to co jest  najważniejsze to fakt, że StrategON MAX jest piekielnie skuteczny, sprawdza się w każdej branży, a w mijającym roku przy jego pomocy przygotowaliśmy kilka skutecznych strategii. Metoda otrzymała swoje brandowanie, została zastrzeżona i pięknie się w tym roku rozwinęła.  https://www.gabrielaantczak.pl/strategon-max/  Kolejnym, zaplanowanym już krokiem będą warsztaty dla grup mieszanych, prowadzone metodą StrategON MAX – ale o tym innym razem.

  Strategia marketingowa to „Święty Gral” wielu Przedsiębiorców i pojęcie wzbudzające z jednej strony lęk, a z drugiej pożądanie.  W mijającym roku przygotowaliśmy strategie dla bardzo różnych branż – od finansów, przez marki osobiste,  po stal. Doświadczenia z różnych kategorii rynkowych budują we mnie i moim Zespole niespotykaną wcześniej otwartość i świadomość biznesową, którą oddajemy i którą zarażamy naszych Partnerów. Każda kolejna strategia to świeżość patrzenia, zero sztampy. Co również niezwykle istotne! Wiele z wdrożonych strategii otrzymało dofinansowanie i przynosząc wymierne korzyści dla naszych Klientów, nie obciążyło ich finansowo. Win-win w każdej postaci.

 
  Budowanie, rozwój, zaangażowanie  ale i pasja– to motywatory, które popychają mnie do stale nowych wyzwań. Z przyjemnością piszę eksperckie artykuły. Okazuje się, że w tym roku powstało ponad 60 pełnowymiarowych artykułów merytorycznych. To 1,2 artykułu na tydzień! W moim odczuciu to mega wynik, sądząc po ilości pracy, jaką w każdy taki projekt trzeba włożyć. Część z tych materiałów możesz znaleźć na moim blogu.  Artykuły powstawały we współpracy z m.in. trzema wiodącymi magazynami branżowymi, oraz organizacjami biznesowymi.  Jestem z tych współprac bardzo dumna i cieszę się ogromnie, że będą kontynuowane!

 
  Każdy z nas potrzebuje własnej mapy motywacji, ale jednocześnie każdy lubi, gdy jego praca jest doceniana i zauważana. W mijającym, 2022 roku zostałam m.in.„Diamentem Kobiecego Biznesu”, oraz „Lwicą Biznesu”.  Udzieliłam także wielu wywiadów i zostałam zaproszona do udziału w tworzeniu ebooka, traktującego o pewności siebie i budowaniu własnej wartości. Nie zbieram statuetek i wyróżnień dla próżności i pustej kolekcji – to moje własne poczucie wartości buduje się i utrwala między innymi dzięki nim. Co nie zmienia faktu, że nadal najważniejsze i najbardziej motywujące są dla mnie sukcesy i wymierne wyniki naszych Partnerów. To one świadczą bowiem o naszych umiejętnościach, oraz o efektywności wdrożonej strategii marketingowej i rozwoju.

 
  Rok 2022 był też bardzo trudny. Przyniósł kilkukrotne zmiany dokładnie w każdej strategii, jaką wdrażaliśmy, w przypadku każdego Partnera! Kilkukrotne zmiany (!), które dotyczyły również budżetów. Aktywności zatrzymywane i wznawiane, kampanie odwoływane w ostatniej chwili; budżety  zmieniane radykalnie i niezwłocznie. Szybkość, elastyczność działania – niezbędne zawsze, w tym roku okazały się kluczowe i bardzo drastycznie weryfikowane. Jakby świat/rynek stale na nowo pokrzykiwał „sprawdzam”. Wybrnęliśmy z sukcesem z każdej z tych sytuacji. I dokładnie każdy z naszych Partnerów realizuje plan, a przede wszystkim osiąga sukcesy nie tylko w zakresie marketingu, ale po prostu rynkowym, osiągając lub przekraczając zakładane i oczekiwane wyniki. To ogromny powód do satysfakcji, obarczony jednocześnie potwornym wysiłkiem. Pod tym względem, rok 2022 z całą pewnością był wyjątkowo wymagający i trudny, ale siła jest w Zespołach, których to marketingowych i projektowych,  mam również kilka pod bieżącą opieką.

 
  Nauczyliśmy się znowu dużo! Każde wyzwanie jest szansą! Zamykając zatem rok 2022, życzę Ci, żeby nadchodzący, 2023 był dla Ciebie i dla nas wszystkich owocny! Wymagający, ale wdzięczny i plastyczny! Życzę Ci sukcesów i budujących wyzwań, zawsze z  dobrym zakończeniem!

 

 

Może Cię zainteresować

Zobacz również

Pułapki strategiczne niezmienne od 25 lat …

Zasób strategiczny - Ludzie!

#Strategia może być w najlepsza i wymarzona w teorii. Jeśli nie zostanie przyjęta i wdrożona przez Zespół, nie istnieje. Nie jest bowiem (jak często słyszę) „mniej skuteczna”, „częściowo efektywna” czy „prawdopodobnie do poprawy”.

Pokaż więcej...
Pokaż więcej

Czas to pieniądz, czyli spokojnie, to przecież tylko 5 minut…

W tytule kilka parafraz, bo czas jako zasób strategiczny zasługuje w moim przekonaniu na absolutnie wyjątkowe miejsce w całej strategicznie układance
Pokaż więcej...
Pokaż więcej

Wiem, że nic nie wiem, czyli przydałoby się nieco więcej pokory!

Muszę Wam w związku z jubileuszem 25-lecia przyznać, że z coraz większą konsternacją patrzę na sytuację rynkową.
Pokaż więcej...
Pokaż więcej
Twoje imię *
Twój numer telefonu *
Potrzebujesz wiece informacji? Jesteśmy tu dla Ciebie *
Klikając przycisk “Wyślij widomość”, zgadzasz się na przesłanie do nas swoich danych. Właściciel strony zobowiązuje się wykorzystać te dane zgodnie ze swoimi zasadami ochrony danych, m.in. do kontaktu w celu przedstawienia oferty. Wyświetl zasady dotyczące danych.