Jaka jest najskuteczniejsza metoda wypracowywania strategii marketingowej – Strategon MAX

male-2322810_1920.webp
Gabriela Antczak
  • Udostępnij:

  Dlaczego Strategon MAX jest najskuteczniejszą metodą opracowywania strategii marketingowej? 

  Najprostsze uzasadnienie i wyjątkowość skuteczności tej autorskiej metody, to siła Zespołu. Dzisiaj wracam z kolejnego Strategonu, który potwierdził jak każdy poprzedni, że aby strategia mogła być skutecznie implementowana w Firmie, musi być rozumiana akceptowana przez Zespół. To konkretne jednostki, składające się na grupę współpracującą na co dzień ze sobą i nazywaną zespołem, muszą stać się faktycznymi ambasadorami zmiany, ambasadorami wdrożenia rozwiązań strategicznych w danej organizacji. Skuteczność rozwiązań narzuconych przez osoby zarządzające, również wypracowywanych w toku np. współpracy z nami, jako ekspertami  zewnętrznymi, jest zawsze mniejsza niż tych, które wypracowujemy wspólnie z Zespołem.


  Co bardzo ważne! Nie należy mylić szanowania zdania Zespołu i zaangażowania w proces tworzenia strategii  marketingowej, z chaosem,  totalną demokracją, tudzież z koncertem życzeń.

  Strategia marketingowa realizowana jest przez każdego człowieka i każdy zespół w firmie dokładnie każdego dnia. Musi być stosowana konsekwentnie i bez nieuzasadnionych, „spontanicznych” wyjątków.  To dlatego musi być faktycznie rozumiana, a nie może być narzuconym dokumentem czy martwym zbiorem procedur, albo enigmatycznym zestawieniem narzędzi marketingowych.

  Podczas Strategonu MAX Zespół otwarty, zaangażowany i zachęcony do dyskusji, generuje najważniejsze w procesie budowania skutecznej strategii marketingowej  pomysły, skuteczne dla podwalin organizacji, a nie tylko bazujące na wyobrażeniu osób zarządzających.

   To Twój Zespół najskuteczniej wdroży w sposób prosty, organiczny, naturalny ustalone założenia strategii marketingowej, która jest przecież kręgosłupem skutecznego rozwoju każdej organizacji. Moją rolą jest go w tym procesie wspomóc i zaangażować tak bardzo, jak to możliwe. Uwierz mi, wiem jak to zrobić, a kolejne Strategony dostarczają mi stale nowych dowodów sensowności takiego trybu działania.

  Wnioski jakie wyprowadzamy podczas Strategonów bazują na tym, co w danej Firmie faktycznie jest najważniejsze, co może stać się kluczową przewagą. Szukamy rozwiązań osadzonych w organizacji, a nie ładnych obrazków. Bardzo często słyszę, że odczarowuję marketing i że zupełnie innych zagadnień Zespół spodziewał się po tej metodzie. To zdecydowanie najlepszy komplement i najważniejsze podsumowanie, stające się fundamentem do dalszego kreowania marketingowych rozwiązań.

  Czym jeszcze różni się strategia marketingowa opracowywana z Zespołem od np. strategii komunikacji, która najczęściej jest mylnie proponowana Firmom w ofertach rynkowych?

  Kolejny Strategon MAX, który za nami, ponownie udowodnił jak ważne jest uświadamianie, edukacja o tym, czym jest lub czym powinien być marketing w każdej firmie. Strategia marketingowa to zdecydowanie nie tylko strategia komunikacji, czy koncepcja prowadzenia social mediów, to nie tylko ładne obrazki, sesja zdjęciowa i nowa strona WWW. Strategia marketingowa, która ma być skuteczna, uwzględnia najdrobniejsze możliwe do złapania czynności, zakresy i rozwiązania, jakie mogą podnieść efektywność Zespołu i prorynkową orientację Firmy. I właśnie dlatego Zespół w bardzo różnym składzie, w tym zawierający tzw. „osoby hamulcowe”, czy też bardziej obawiające się, otwarty na zmianę zaangażowany do pracy (co ważne! skutecznie zaangażowany) potrafi przenosić góry. Po zakończeniu Strategonu MAX nie ma sytuacji, tak jak po prezentacji zewnętrznie przygotowanej, „obcej” i narzuconej strategii marketingowej.  Wspólna budowa założeń zapewnia nieporównanie większą realność, przekonanie i fundamentalne zrozumienie.

  Strategon MAX  to autorska metoda pracy zespołowej a więc najskuteczniejszej jeśli chodzi o przygotowanie i przede wszystkim  wdrożenie strategii marketingowej. Wynik pracy to takie wspólne dziecko”, które łatwiej zaakceptować a trudniej odrzucić. To poczucie współuczestnictwa i poczucie wpływu na to co dookoła nas się dzieje i co nas dotyczy, a każdy chyba lubi ten wpływ mieć, chce żeby jego zdanie było szanowane.

  Jestem bardzo zbudowana po odbyciu kolejnego Strategomu MAX. Wiem, że jest to metoda bardzo skuteczna, szybsza i zdecydowanie dająca trwalsze efekty, niż inne tradycyjne sposoby opracowywania i implementacji strategii marketingowej.

 

  Dziękuję Ci za poświęcony czas i przeczytanie tego artykułu.

Jeśli zechcesz zapisać się do newslettera, będzie to dla mnie znak, że warto pisać więcej. Zapewniam, że newsletter nie ma charakteru sprzedażowego i nigdy do niczego nie będę Cię namawiać., a jedynie dostarczać inspiracji, informować o pojawiających się dofinansowaniach na marketing, itp. To co? Zostaniesz ze mną na dłużej?

 

Może Cię zainteresować
Zobacz również

Dofinansowania na proces opracowania i wdrożenia strategii marketingowej/strategii rozwoju, oraz wsparcie w kluczowych projektach zidentyfikowanych w strategii

Teraz nawet do 100 000 zł dla Firm z Poznania i wybranych ościennych powiatów!

 

Pokaż więcej...

Dlaczego warto przygotować optymalizację strategii marketingowej?

Jak wielokrotnie wspominałam, strategię marketingową posiada dokładnie każde Przedsiębiorstwo. Często nie jest ona sprecyzowana, wiele jej elementów wdrażanych jest intuicyjnie, ale to co najważniejsze – równie często jej efektywność nie jest na bieżąco poddawana weryfikacji – czyli mówiąc wprost, Organizacje nie mierzą jej skuteczności.
Pokaż więcej...

Indywidualne podejście do każdego partnera i projektu to podstawa

 - Indywidualne podejście do każdego partnera i projektu – nie ma dwóch takich samych osób, podobnie jak dwóch identycznych Firm. Każda strategia i plan rozwoju musi uwzględniać unikalne rozwiązania.

Pokaż więcej...
Twoje imię *
Twój numer telefonu *
Jak mogę Ci pomóc *
Klikając przycisk “Wyślij widomość”, zgadzasz się na przesłanie do nas swoich danych. Właściciel strony zobowiązuje się wykorzystać te dane zgodnie ze swoimi zasadami ochrony danych, m.in. do kontaktu w celu przedstawienia oferty. Wyświetl zasady dotyczące danych.