Dlaczego Klient ma wybrać akurat Twój produkt?

path-1019796_1920.jpg
Gabriela Antczak
  • Udostępnij:

Klątwa wiedzy – to jeden z najczęstszych powodów,  z których przedsiębiorcy zapętlają się w morzu własnych oczekiwań i wyobrażeń na temat oferowanych przez siebie produktów i usług. 

Ty znasz swoją ofertę na wylot. Co więcej – jesteś zazwyczaj jej pasjonatem i ambasadorem. Wiesz wszystko na temat produkcji, technologii i przewag.

  Twój klient nie ma pojęcia o tym, co oferujesz i po co miałby z twojej oferty skorzystać i to powoduje stałe nieporozumienia i problemy.

  Klienta nie interesuje twój produkt! Interesuje go rozwiązanie własnego problemu i własna korzyść!

 
Klient nie ma twojej wiedzy i prawdopodobnie nigdy (poza pojedynczymi wyjątkami osób np. wywodzących się z branży) nigdy nie będzie jej miał. Co więcej! Nie chce jej mieć i nie ma zamiaru zdobywać. Chce, abyś ty rozwiązał problem i zaspokoił potrzebę – szybko, bezboleśnie i skutecznie, a przede wszystkim lepiej niż inni!

  To, że ty wiesz co masz i że jest to absolutnie najlepsze na świecie jest kompletnie bez wartości, jeśli klient się o tym nie dowie. A skąd ma się dowiedzieć, jeśli nie przyjdziesz do niego do pracy/domu i nie zaprezentujesz swojej oferty?

  Na co dzień spotykam się z tym zjawiskiem – doskonałe produkty, ogrom pasji i zaangażowania, poparte oczekiwaniem, że mamy „wywołać modę”, „zamieszać na rynku”  i „przyprowadzić klientów”. No i doskonale! Pytania zawsze pozostają takie same…

  - dlaczego mają przyjść – czyli jakie są realne przewagi, wyróżniki i język korzyści?
    Strategia marketingowa to podstawa do budowania przewag rynkowych,

- skąd mają przyjść – wyjdziemy na ulicę i będziemy wołać? W przypadku biznesów lokalnych nie jest to wcale głupie rozwiązanie, ale co z tymi o większym zasięgu?

- ilu chcesz ich pozyskać? Ilu jesteś w stanie obsłużyć bez straty jakości? Jakie masz wąskie gardła, itd.  – jasne określenie celów to podstawa

- jakie będą potrzebne na ten cel środki? Każde działanie marketingowe to koszt! Absolutnie każde, więc nie oczekuj, że cokolwiek wydarzy się bez jakiejkolwiek inwestycji – czasu i pieniędzy!

  Niestety wielu przedsiębiorców (naprawdę wielu, to nie są wyjątki!) swój entuzjazm i wiarę w wyjątkowość swoich produktów i usług pozostawia za kulisami. Nie wychodzi na scenę, by odstawić możliwie najlepsze show, ale niezmiennie nakręca się pytaniami „dlaczego klienci nie walą do mnie drzwiami i oknami, przecież mam najlepszą ofertę na rynku?!” Zastanówmy się więc ponownie – skąd do diabła mają się o niej dowiedzieć? W morzu innych ofert, w koszmarnym tłoku komunikacyjnym, w zdecydowanym nadmiarze impulsów i zaczepek? Jak mają cię znaleźć? Dlaczego zostać i skorzystać z tego co im proponujesz?
Jak często się nad tym zastanawiasz? Bo powinnaś/powinieneś codziennie! Ale na zastanowieniu nie przestawać – odpowiadać sobie na te pytania, patrząc z perspektywy potencjalnego klienta – który nic o tobie nie wie i nie chce wiedzieć, ale szuka rozwiązania swojego problemu. Masz dla niego odpowiedź? Dlaczego klient powinien z tobą zostać? Wiesz jak do niego mówić? Gdzie go znaleźć? Jak przekonać, a jak zbudować lojalność? Na wszystkie te pytania powinna odpowiadać dobrze skonstruowana, skuteczna strategia marketingowa – twój przewodnik do zadowolenia i lojalności klienta.

 

  Zainteresował cię ten temat? Napisz do mnie, ciekawa jestem twojego zdania!


P.S. Wiele z opisywanych przeze mnie działań, w tym przygotowanie strategii marketingowej (i znacznie więcej) można objąć dofinansowaniami przeznaczonymi na rozwój. Chcesz sprawdzić, z jakich kwot dofinansowania może skorzystać Twoja firma? Prześlij numer NIP w wiadomości, a dokonamy weryfikacji i przedstawimy Ci możliwości.

                                                                                                                Pozdrawiam!

Może Cię zainteresować
Zobacz również

Wesołych Świąt

Swieta Bozego Narodzenia to czas idealnego dopełnienia.
To czas zgody, dajacy nadzieje, ze razem mozemy wszystko!

Pokaż więcej...

Instytut Efektywna Synergia – dlaczego to rewolucja na rynku usług doradczych i czego można się spodziewać po tym projekcie?

  Ci z Państwa, którzy są ze mną dłużej wiedzą, jak często wspominam o „czarodziejach”, pseudo fachowcach na rynku usług doradczych i jednocześnie jak wiele złego w postaci braku zaufania i frustracji ze strony Właścicieli Firm wynika z ich nieprofesjonalnych działań.

Pokaż więcej...

Kij w mrowisko, bo przecież na marketingu znają się wszyscy

Mam wielką przyjemność dzielenia się z Państwem swoimi przemyśleniami związanymi z efektywnymi strategiami i marketingiem, który przynosi wyniki i na nich się skupia. Przy okazji próbuję obalić niektóre mity i stereotypy, których w marketingu nie brakuje. Dzisiaj chciałabym pójść nieco dalej i włożyć przysłowiowy kij w mrowisko...
Pokaż więcej...
INSTAGRAM @gabrielaantczak
Twoje imię *
Twój numer telefonu *
Jak mogę Ci pomóc *
Klikając przycisk “Wyślij widomość”, zgadzasz się na przesłanie do nas swoich danych. Właściciel strony zobowiązuje się wykorzystać te dane zgodnie ze swoimi zasadami ochrony danych, m.in. do kontaktu w celu przedstawienia oferty. Wyświetl zasady dotyczące danych.