Dlaczego Klient ma wybrać akurat Twój produkt?

path-1019796_1920.jpg
Gabriela Antczak
  • Udostępnij:

Klątwa wiedzy – to jeden z najczęstszych powodów,  z których przedsiębiorcy zapętlają się w morzu własnych oczekiwań i wyobrażeń na temat oferowanych przez siebie produktów i usług. 

Ty znasz swoją ofertę na wylot. Co więcej – jesteś zazwyczaj jej pasjonatem i ambasadorem. Wiesz wszystko na temat produkcji, technologii i przewag.

  Twój klient nie ma pojęcia o tym, co oferujesz i po co miałby z twojej oferty skorzystać i to powoduje stałe nieporozumienia i problemy.

  Klienta nie interesuje twój produkt! Interesuje go rozwiązanie własnego problemu i własna korzyść!

 
Klient nie ma twojej wiedzy i prawdopodobnie nigdy (poza pojedynczymi wyjątkami osób np. wywodzących się z branży) nigdy nie będzie jej miał. Co więcej! Nie chce jej mieć i nie ma zamiaru zdobywać. Chce, abyś ty rozwiązał problem i zaspokoił potrzebę – szybko, bezboleśnie i skutecznie, a przede wszystkim lepiej niż inni!

  To, że ty wiesz co masz i że jest to absolutnie najlepsze na świecie jest kompletnie bez wartości, jeśli klient się o tym nie dowie. A skąd ma się dowiedzieć, jeśli nie przyjdziesz do niego do pracy/domu i nie zaprezentujesz swojej oferty?

  Na co dzień spotykam się z tym zjawiskiem – doskonałe produkty, ogrom pasji i zaangażowania, poparte oczekiwaniem, że mamy „wywołać modę”, „zamieszać na rynku”  i „przyprowadzić klientów”. No i doskonale! Pytania zawsze pozostają takie same…

  - dlaczego mają przyjść – czyli jakie są realne przewagi, wyróżniki i język korzyści?
    Strategia marketingowa to podstawa do budowania przewag rynkowych,

- skąd mają przyjść – wyjdziemy na ulicę i będziemy wołać? W przypadku biznesów lokalnych nie jest to wcale głupie rozwiązanie, ale co z tymi o większym zasięgu?

- ilu chcesz ich pozyskać? Ilu jesteś w stanie obsłużyć bez straty jakości? Jakie masz wąskie gardła, itd.  – jasne określenie celów to podstawa

- jakie będą potrzebne na ten cel środki? Każde działanie marketingowe to koszt! Absolutnie każde, więc nie oczekuj, że cokolwiek wydarzy się bez jakiejkolwiek inwestycji – czasu i pieniędzy!

  Niestety wielu przedsiębiorców (naprawdę wielu, to nie są wyjątki!) swój entuzjazm i wiarę w wyjątkowość swoich produktów i usług pozostawia za kulisami. Nie wychodzi na scenę, by odstawić możliwie najlepsze show, ale niezmiennie nakręca się pytaniami „dlaczego klienci nie walą do mnie drzwiami i oknami, przecież mam najlepszą ofertę na rynku?!” Zastanówmy się więc ponownie – skąd do diabła mają się o niej dowiedzieć? W morzu innych ofert, w koszmarnym tłoku komunikacyjnym, w zdecydowanym nadmiarze impulsów i zaczepek? Jak mają cię znaleźć? Dlaczego zostać i skorzystać z tego co im proponujesz?
Jak często się nad tym zastanawiasz? Bo powinnaś/powinieneś codziennie! Ale na zastanowieniu nie przestawać – odpowiadać sobie na te pytania, patrząc z perspektywy potencjalnego klienta – który nic o tobie nie wie i nie chce wiedzieć, ale szuka rozwiązania swojego problemu. Masz dla niego odpowiedź? Dlaczego klient powinien z tobą zostać? Wiesz jak do niego mówić? Gdzie go znaleźć? Jak przekonać, a jak zbudować lojalność? Na wszystkie te pytania powinna odpowiadać dobrze skonstruowana, skuteczna strategia marketingowa – twój przewodnik do zadowolenia i lojalności klienta.

 

  Zainteresował cię ten temat? Napisz do mnie, ciekawa jestem twojego zdania!


P.S. Wiele z opisywanych przeze mnie działań, w tym przygotowanie strategii marketingowej (i znacznie więcej) można objąć dofinansowaniami przeznaczonymi na rozwój. Chcesz sprawdzić, z jakich kwot dofinansowania może skorzystać Twoja firma? Prześlij numer NIP w wiadomości, a dokonamy weryfikacji i przedstawimy Ci możliwości.

                                                                                                                Pozdrawiam!

Może Cię zainteresować
Zobacz również

Dofinansowania na proces opracowania i wdrożenia strategii marketingowej/strategii rozwoju, oraz wsparcie w kluczowych projektach zidentyfikowanych w strategii

Teraz nawet do 100 000 zł dla Firm z Poznania i wybranych ościennych powiatów!

 

Pokaż więcej...

Dlaczego warto przygotować optymalizację strategii marketingowej?

Jak wielokrotnie wspominałam, strategię marketingową posiada dokładnie każde Przedsiębiorstwo. Często nie jest ona sprecyzowana, wiele jej elementów wdrażanych jest intuicyjnie, ale to co najważniejsze – równie często jej efektywność nie jest na bieżąco poddawana weryfikacji – czyli mówiąc wprost, Organizacje nie mierzą jej skuteczności.
Pokaż więcej...

Indywidualne podejście do każdego partnera i projektu to podstawa

 - Indywidualne podejście do każdego partnera i projektu – nie ma dwóch takich samych osób, podobnie jak dwóch identycznych Firm. Każda strategia i plan rozwoju musi uwzględniać unikalne rozwiązania.

Pokaż więcej...
Twoje imię *
Twój numer telefonu *
Jak mogę Ci pomóc *
Klikając przycisk “Wyślij widomość”, zgadzasz się na przesłanie do nas swoich danych. Właściciel strony zobowiązuje się wykorzystać te dane zgodnie ze swoimi zasadami ochrony danych, m.in. do kontaktu w celu przedstawienia oferty. Wyświetl zasady dotyczące danych.