Dlaczego Klient ma wybrać akurat Twój produkt?

path-1019796_1920.jpg
Gabriela Antczak
  • Udostępnij:

Klątwa wiedzy – to jeden z najczęstszych powodów,  z których przedsiębiorcy zapętlają się w morzu własnych oczekiwań i wyobrażeń na temat oferowanych przez siebie produktów i usług. 

Ty znasz swoją ofertę na wylot. Co więcej – jesteś zazwyczaj jej pasjonatem i ambasadorem. Wiesz wszystko na temat produkcji, technologii i przewag.

  Twój klient nie ma pojęcia o tym, co oferujesz i po co miałby z twojej oferty skorzystać i to powoduje stałe nieporozumienia i problemy.

  Klienta nie interesuje twój produkt! Interesuje go rozwiązanie własnego problemu i własna korzyść!

 
Klient nie ma twojej wiedzy i prawdopodobnie nigdy (poza pojedynczymi wyjątkami osób np. wywodzących się z branży) nigdy nie będzie jej miał. Co więcej! Nie chce jej mieć i nie ma zamiaru zdobywać. Chce, abyś ty rozwiązał problem i zaspokoił potrzebę – szybko, bezboleśnie i skutecznie, a przede wszystkim lepiej niż inni!

  To, że ty wiesz co masz i że jest to absolutnie najlepsze na świecie jest kompletnie bez wartości, jeśli klient się o tym nie dowie. A skąd ma się dowiedzieć, jeśli nie przyjdziesz do niego do pracy/domu i nie zaprezentujesz swojej oferty?

  Na co dzień spotykam się z tym zjawiskiem – doskonałe produkty, ogrom pasji i zaangażowania, poparte oczekiwaniem, że mamy „wywołać modę”, „zamieszać na rynku”  i „przyprowadzić klientów”. No i doskonale! Pytania zawsze pozostają takie same…

  - dlaczego mają przyjść – czyli jakie są realne przewagi, wyróżniki i język korzyści?
    Strategia marketingowa to podstawa do budowania przewag rynkowych,

- skąd mają przyjść – wyjdziemy na ulicę i będziemy wołać? W przypadku biznesów lokalnych nie jest to wcale głupie rozwiązanie, ale co z tymi o większym zasięgu?

- ilu chcesz ich pozyskać? Ilu jesteś w stanie obsłużyć bez straty jakości? Jakie masz wąskie gardła, itd.  – jasne określenie celów to podstawa

- jakie będą potrzebne na ten cel środki? Każde działanie marketingowe to koszt! Absolutnie każde, więc nie oczekuj, że cokolwiek wydarzy się bez jakiejkolwiek inwestycji – czasu i pieniędzy!

  Niestety wielu przedsiębiorców (naprawdę wielu, to nie są wyjątki!) swój entuzjazm i wiarę w wyjątkowość swoich produktów i usług pozostawia za kulisami. Nie wychodzi na scenę, by odstawić możliwie najlepsze show, ale niezmiennie nakręca się pytaniami „dlaczego klienci nie walą do mnie drzwiami i oknami, przecież mam najlepszą ofertę na rynku?!” Zastanówmy się więc ponownie – skąd do diabła mają się o niej dowiedzieć? W morzu innych ofert, w koszmarnym tłoku komunikacyjnym, w zdecydowanym nadmiarze impulsów i zaczepek? Jak mają cię znaleźć? Dlaczego zostać i skorzystać z tego co im proponujesz?
Jak często się nad tym zastanawiasz? Bo powinnaś/powinieneś codziennie! Ale na zastanowieniu nie przestawać – odpowiadać sobie na te pytania, patrząc z perspektywy potencjalnego klienta – który nic o tobie nie wie i nie chce wiedzieć, ale szuka rozwiązania swojego problemu. Masz dla niego odpowiedź? Dlaczego klient powinien z tobą zostać? Wiesz jak do niego mówić? Gdzie go znaleźć? Jak przekonać, a jak zbudować lojalność? Na wszystkie te pytania powinna odpowiadać dobrze skonstruowana, skuteczna strategia marketingowa – twój przewodnik do zadowolenia i lojalności klienta.

 

  Zainteresował cię ten temat? Napisz do mnie, ciekawa jestem twojego zdania!


P.S. Wiele z opisywanych przeze mnie działań, w tym przygotowanie strategii marketingowej (i znacznie więcej) można objąć dofinansowaniami przeznaczonymi na rozwój. Chcesz sprawdzić, z jakich kwot dofinansowania może skorzystać Twoja firma? Prześlij numer NIP w wiadomości, a dokonamy weryfikacji i przedstawimy Ci możliwości.

                                                                                                                Pozdrawiam!

Może Cię zainteresować
Zobacz również

Jedyne co pewne w … marketingu, to zmiana!

Wieloletnia strategia marketingowa.

 Plany strategiczne wyraźnie oddzielone od operacyjnych, podobnie cele.

 Budżety ułożone na rok z góry.

 I wiele innych, stabilnych elementów umożliwiających komfortową pracę rozwojową i  kreację.

  Wszystko to, czego przez lata uczyliśmy się, budując swoje firmy, przestało mieć kompletnie rację bytu. Ostatnie lata zmieniły wszystko, a czas zaczął inaczej biec. Jak ma się do tego marketing?

Pokaż więcej...

Marketing sensoryczny – o co tyle hałasu?!

W naszej codziennej pracy robimy hałas o tym, że marketing pięciu zmysłów jest najskuteczniejszą formą strategii marketingowej. Dlaczego? Ano dlatego, że człowiek (zdrowy dla porządku, aby nie wywoływać niepotrzebnych dociekań i komentarzy) posługuje się więcej niż jednym zmysłem wzroku; a słuch jest w tej zmysłowej układance bardzo ważny! Dlatego ten materiał słuchowi poświęcimy.

Pokaż więcej...

Dlaczego dana strategia marketingowa jest nieskuteczna?

  Jak zawsze, również w przypadku każdej strategii marketingowej, diabeł tkwi w szczegółach, które są różne dla każdej historii. Istnieją jednakże pewne zasady, które wpływają negatywnie na efektywność strategii w większości przypadków.

Pokaż więcej...
Twoje imię *
Jak mogę Ci pomóc *
Klikając przycisk “Wyślij widomość”, zgadzasz się na przesłanie do nas swoich danych. Właściciel strony zobowiązuje się wykorzystać te dane zgodnie ze swoimi zasadami ochrony danych, m.in. do kontaktu w celu przedstawienia oferty. Wyświetl zasady dotyczące danych.