Czy można pozyskać dofinansowanie na marketing?

time-1019889.jpg
Gabriela Antczak
  • Udostępnij:

   Działania marketingowe są zawsze generatorem kosztów. W wielu firmach tylko tak są niestety postrzegane – jako pożeracze funduszy, z których nie wiadomo co wynika. Oczywiście walczę z tym myśleniem od lat, ponieważ marketing to silnik i paliwo jednocześnie dla działań firmy i sprzedaży. Aktywności marketingowe zazwyczaj pozostają w cieniu wyników, jakie wprost i mierzalnie przynosi sprzedaż.A przecież to marketing generuje pomyłsy, wprowadza i wycofuje produkty (zarządzanie i optymalizacja asortymentu to jedno z najtrudniejszych zakresów), dostarcza komunikatów, przewag i wsparcia. Dba (a na pewno powinien dbać) o komunikację wewnętrzną w organizacji. To wszystko oczywiście kosztuje i wymaga ogromnego zaangażowania sił, a często środków. W mniejszych firmach, gdzie za marketing niejednokrotnie odpowiada właścicielka/właściciel wydaje się to tańsze – ale (jak zawsze powtarzam) nic w marketingu nie jest za darmo, bo każda chwila, każda godzina poświęconego czasu, to również koszt.
 

  Czy zatem można pozyskać jakąś formę dofinansowania na działania marketingowe?

   Dofinansowania dla firm kojarzą się nam zazwyczaj i przede wszystkim z inwestycjami, halami, maszynami i koniecznie z innowacją. I jest to prawidłowy tok rozumowania. Niemniej istnieje również kategoria funduszy, które wprost wspierają rozwój z organizacjach. Są to środki przeznaczone na szkolenia, doradztwo, tworzenie strategii marketingowych i idących w ślad za nimi narzędzi. A zatem tak! Istnieje możliwość pozyskania wsparcia dla firmy na działania z zakresu marketingu. Co jest zakresem nowym, niezwykle ciekawym i przede wszystkim rzeczywiście skutecznym.

   Marketing to nie przedszkole dla dzieci z rodziny prezesów, na które nie ma pomysłu w strukturze. To jeden z najważniejszych działów w firmie, wymagający dużej wiedzy, elastyczności, szybkości i zaangażowania. Zespół marketingu musi stale się rozwijać, umieć szybko reagować, rozumieć innych ludzi i ich potrzeby. Już zatem sama możliwość dofinansowania szkoleń dla tegoż zespołu jest ogromną szansą na poprawę efektywności działań marketingowych. Szkoleń, za które nie musisz zapłacić – co podkreślam.

   Oprócz tego wsparcie doświadczonych fachowców – praktyków rynkowych, polegający na przykład na opracowaniu strategii marketingowej i jej implementacji. Eksperci z dużym doświadczeniem i sukcesami z tychże oczywistych powodów wysoko wyceniają swoją pracę. Mniejsze organizacje często obawiają się, czy ich budżet takie obciążenie wytrzyma. W przypadku pozyskania dofinansowania, usługa najlepszych ekspertów na rynku jest bezpłatna, lub obarczona minimalnym obciążeniem, akceptowalnym dla każdego przedsiębiorstwa. Dlaczego zatem rezygnować z szansy na zasilenie firmy wiedzą, energią, pomysłami i doświadczeniem? Przygotowany wspólnie koncept i zaplanowane narzędzia również można objąć dofinansowaniem.

   Co równie ważne! Pozyskiwanie dofinansowania na działania marketingowe pozostawiasz doświadczonym osobom. Nie martwisz się o szukanie odpowiednich programów, ani o przygotowanie dokumentacji, podobnie jak o finalne rozliczenie dotacji. To naprawdę JEST takie proste!

 

  Zainteresował cię ten temat? Napisz do mnie!

Pozdrawiam!

Może Cię zainteresować
Zobacz również

Jedyne co pewne w … marketingu, to zmiana!

Wieloletnia strategia marketingowa.

 Plany strategiczne wyraźnie oddzielone od operacyjnych, podobnie cele.

 Budżety ułożone na rok z góry.

 I wiele innych, stabilnych elementów umożliwiających komfortową pracę rozwojową i  kreację.

  Wszystko to, czego przez lata uczyliśmy się, budując swoje firmy, przestało mieć kompletnie rację bytu. Ostatnie lata zmieniły wszystko, a czas zaczął inaczej biec. Jak ma się do tego marketing?

Pokaż więcej...

Marketing sensoryczny – o co tyle hałasu?!

W naszej codziennej pracy robimy hałas o tym, że marketing pięciu zmysłów jest najskuteczniejszą formą strategii marketingowej. Dlaczego? Ano dlatego, że człowiek (zdrowy dla porządku, aby nie wywoływać niepotrzebnych dociekań i komentarzy) posługuje się więcej niż jednym zmysłem wzroku; a słuch jest w tej zmysłowej układance bardzo ważny! Dlatego ten materiał słuchowi poświęcimy.

Pokaż więcej...

Dlaczego dana strategia marketingowa jest nieskuteczna?

  Jak zawsze, również w przypadku każdej strategii marketingowej, diabeł tkwi w szczegółach, które są różne dla każdej historii. Istnieją jednakże pewne zasady, które wpływają negatywnie na efektywność strategii w większości przypadków.

Pokaż więcej...
Twoje imię *
Jak mogę Ci pomóc *
Klikając przycisk “Wyślij widomość”, zgadzasz się na przesłanie do nas swoich danych. Właściciel strony zobowiązuje się wykorzystać te dane zgodnie ze swoimi zasadami ochrony danych, m.in. do kontaktu w celu przedstawienia oferty. Wyświetl zasady dotyczące danych.